13. september 2012

DIY rund blomsterpude

Måske andre end jeg synes disse blomsterpuder er søde og kunne tænke sig at lave dem selv.. Det er faktisk ret så enkelt, når man lige har fundet fidusen.
Da alt hvad jeg laver er lært via "prøv-dig-frem-metoden", er det ret sandsynligt at jeg ikke anvender de rette teknikker, letteste metoder eller pæneste for den sagsskyld, men her er i det mindste et udgangspunkt.
 #1 Sådan ser de færdige puder ud
 #2 Find rund monteringspude, stof, tråd og knapper frem. Puden jeg anvender måler 40x40 cm i diameter. Der skal anvendes 2 knapper (disse i neon fra stof2000) og ca. 3 meter tråd. Jeg har brugt broderitråd fra SG og ladet alle trådene forbliv samlet. Almindelig bomuldsgarn burde også kunne gøre det.
 #3 Stoffet ligges dobbelt (ret mod ret) og der tegnes en cirkel som måler ca. 44 cm i diameter. For at danne en cirkel vælger jeg at binde et stykke snor om en blyant, holde den stramt udfra midten af stoffet og tegne en cirkel rundt. Derefter klippes langs stregen, så man har to stof-cirkler.
 #4 De to cirkler sys sammen, men en åbning på ca. 15 cm.
 #5 Stoffet vendes med retten ud og puden kommes i. Derefter sys åbningen sammen.
 #6 Så er det tid til at tråden skal på. Midten af puden markeres på begge sidder.
 #7 Nålen stikkes igennem fra side 1, puden presses godt sammen og fanges på side 2. Derefter lægges tråden stramt omkring puden. Nålen føres igen igennem på side 1 og fanges på side 2. Jeg synes det er nemmest at sidde med puden mellem benene, så man kan styre den meget lange tråd på ca. 3 meter med hænderne. Jeg lader tråden falde ned på gulvet, og sørger for den ikke krøller sammen, når den hives igennem puden. Man skal vist prøve sig frem til, hvad der fungerer bedst for én.
 #8 Sådan skal puden gerne se ud, når tråden er påført stramt. Knapper sys herefter på, på hver side og der hæftes ende.
#9 Sådan...  
-sig endelig til hvis noget er uforståeligt.

33 kommentarer:

  1. Beautiful pillows ♥

    SvarSlet
  2. Ihh hvor er de fine, det tror jeg da jeg skal afprøve, har vist en rund monteringspude liggende et sted....

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at se resultatet!

      Slet
  3. Super skønne puder...og brugbar DIY - I Like!

    RikkeRøjkjær

    SvarSlet
  4. De er så søte disse putene. Jeg var så nyskjerrig på hvordan de var laget at jeg kjøpte meg en på Epla for å finne det ut. Skal prøve meg på å sy noen jeg også. D

    SvarSlet
  5. Tak for DIY. De er bare så fine de puder. Du er velkommen til at kigge forbi min blog, hvor der i øjeblikket er gang i 4 give-aways :)

    r

    SvarSlet
  6. Gud, de blev da godt nok flotte :)

    SvarSlet
  7. Ej! Hvor er de søde, jeg står selv og mangler nogen flotte puder og har overvejet selv at sy nogen selvom jeg ikke er vildt god til at sy =\

    - Sigaards.dk
    Kig forbi og deltag i min Give-Away

    SvarSlet
  8. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet
  9. obat ambeien wasirr herbal manjur dari De Nature yang paling manjur untuk mengobati wasir atau ambeien

    SvarSlet