11. februar 2013

DIY hæklede ispinde, begynder-egnede

Jeg har lavet en DIY med MASSER af billeder over hæklede is-pinde. Ikke at jeg har opfundet den dybe tallerken, da mange andre har lavet dem før mig. Men her er min version -yderst begynder egnet! Jeg selv skal give disse tre i barselsgave.  
Hvis du ikke er til de mange billeder, så er opskriften i en kort version på nederste billede


1. runde: lav en magi-ring med 7 Fm,som vist på billede a.-d (7). 
Ringen strammes ved at trække i den korte snor. 

2. runde: 2 Fm i hver maske (14)
3. runde: skiftevis 1 Fm og 2 Fm i hver anden maske (21) 
4.-29. runde: 1 fm i hver maske (21)  

For at skulle undgå at tælle tager jeg den korte snor ud gennem et af hullerne, hvor jeg har lavet den første maske i en runde. Så ved jeg, at hver gang jeg hækler forbi snoren, så har jeg hæklet en runde.
Imens krydser jeg af på et papir, hvor mange runder jeg har lavet.

 30. runde: skift til hvid og lav 1 Fm i hver (21) maske
31. runde: skiftevis 1 Fm i en maske og 1 Fm i to masker sammen (se billede m., hvor der er taget to masker sammen, som Fm skal laves i) (14)

Kom fyld i toppen af isen
Pyt lim eller tape omkring det øverste af pinden og kom fyld omkring.
Stik pinden i isen og om ekstra fyld i til isen bliver jævn
32. runde: 1 Fm i to masker sammen (7, antallet der er behov for afhænger af hvor tyk pinden er) til det er stramt omkring pinden

Lad isen få selskab af flere..

Opskrift i kort version til at printe!



24 kommentarer:

  1. They are awesome!

    SvarSlet
    Svar
    1. Not my idea I'm affraid, but you are right ;0)

      Slet
  2. Hvor er de bare skønne, sådan nogen vil jeg ønske mig, kandesværre ikke selv hækle, men må ud og lede efter nogen der kan.

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tjaaa, jeg kan da godt lokkes til det, hvis det er...

      Slet
  3. Hvor er de fine. Mht. DIY på nålepuder så skal du være meget velkommen til at blogge løs :) Opskriften er ikke min opfindelse. Glæder mig til at se dem med dine ændringer.

    Kh. Irene

    SvarSlet
  4. Mange tak for den, den skal helt sikker afprøves, perfekt til legehuset til sommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, så bliver legehuset forvandlet til is-hus :0)

      Slet
  5. Hvor er du sød. Jeg ser om jeg kan få lavet nogle til dig ;0)

    SvarSlet
  6. Anonym20:18

    Heya are using Wordpress for your blog platform?

    I'm new to the blog world but I'm trying to get started and create my own. Do you need
    any coding knowledge to make your own blog? Any help would
    be really appreciated!

    My site :: Free Gilliam Asperger's Disorder Scale

    SvarSlet